Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Selasa, 25 September 2012

Resepi Hebat: Cream Cheese Icing.. Hmmm yummy!


Maaf le dah lama tak ke udara. Banyak hal nak kena selesaikan. Naik letih mak youuu. Hari ni baru lega sikit. Tapi tu le masih penat lagi lepas sebab baru je balik dari KL nih. Appoinment dengan Carrefour (tapi cancel saat akhir.. Hai nasib badan. Kena fix appointment lain le pulak nih) dengan Tesco (yang ni jadi lega le sikit heheh). Esok lusa nak kena ke Penang lak. Lepas tu prepare Sos Char Kueyteow 2 Puteri lak untuk hantar ke Mydin Meru Raya Ipoh. Dah siap tu kena berbondong le ngantor produk ke Ipoh. Camtu le nak cari rezeki halal kan.


Appointment semalam dengan Tesco sebab sign agreement untuk kemasukan produk. Maknanya lepas sign nih bebila masa je akan dapat order. Alhamdulillah. Insyaallah Sos Char Kueyteow 2 Puteri ngan Cili Boh Asli 2 Puteri akan masuk pasaraya Tesco dalam bulan Oktober kot kata staff Tesco semalam. Tapi tunggu dan standby je la. Nanti kalau dah masuk saya inform kay...


Terima kasih le pada yang telah singgah sini selama ketiadaan saya yer. Terutama buat Kira dan Alicessa yang dah sertai tapak saya dan  Cheese yang rajin singgah sini. Terharu sesangat. Terima kasih gak buat yang lelain yer yang dah daftar untuk sertai tapak dan sudi berchit chat :). Kot sudi nanti-nanti singgah le lagi. Insyaallah akan saya kongsi lain-lain cerita dan fakta kay. Kalau ada idea kongsi-kongsi le dengan saya boleg gak saya perbetulkan mana yang patut kat laman Asam Garam 2 Puteri nih. Insyaallah kot ada kelapangan saya akan jengah lak blog kengkawan kay.. Tapi saya nih tak le pandai sangat jadi kadang-kadang nak singgah tapi tak dapat sebab masuk laman lain. Haru gak. Kadang-kadang ada yang tanya banyak. So kot yang macam tu memang tak reti le saya. Jadinya saya patah balik le tak jadi singgah. Almaklumlah main terjah sendiri nih memang limited le ilmunya heheh.


Berbalik pada cerita hari nih. Rupanya saya terrrr lupa nak post sekali resepi Cream Cheese Icing untuk topingkan Kek Coklat Mayonis yang saya kirimkan Sabtu itu hari. Selain dari toping Chocolate Ganache yang macam saya linkkan kat resepi kek tu, cream ni pun sedap gak dimakan bersama Kek Coklat Mayonis tu. Saya pun selalu guna resepi Cream Cheese ni untuk Kek Buah. Sedap gak.. Cubalah!


Resepi Cream Cheese Ising saya ambil kat dapur sis Rahel Benyamin. Masa tu dia masak Kek Coklat Mayonis yang saya kongsikan resepinya. Dah buat kek tu memang sedap. So kot sudi try ler yer... Moist dan memang kena ler dengan kehendak tekak kita yang manja ni heheh. Makan lak dengan cream cheese yang masam-masam ni hu... Kan ke main lagi lupa diri heheh.


Kalau nak implementkan resepi ni untuk kek lain pun ok gak macam saya cakap tadi. Pada kek buah ker, red valvet ker , Carrot Cake ker atau apa-apa ler. Sedapppp...


Cream Cheese Icing

Resepi: Rahel Benyamin

Bahan
  • 250g cream cheese
  • 50g gula aising,ayak
  • 1 sudu makan susu tepung
  • 1/2 sudu teh esen vanila

Caranya
1. Pukul cream cheese hingga rata. Tambahkan gula aising dan susu tepung, teruskan putar hingga berkrim.
2. Tambahkan esen vanila. Putar rata.
3. Salut pada seluruh permukaan kek.

2 ulasan:

  1. Salam..terima kasih atas ilmu yg dikongsi..semoga anda diberkati selalu..amiinn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam nanie.. terima kasih kerana sudi ziarah 2 Puteri kat sini :) dan aaamiin, terima kasih atas doa yang diberi. Insyaallah saya akan berusaha berkongsi apa yang terbaik bersama sahabat semua Insyaallah. Teruskan bersama kami ya. thanks once again :)

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...