Rabu, 19 Disember 2012

Aktiviti Kami Minggu Ini.... Banyak tuuuu


Assalamualaikum.....Assalamualaikum..... Ada orang kat luar tu?


Ha... Ada pun. Hihihih. Pe kabo weh? Saya Alhamdulillah sihat cuma kepenatan je lepas 2-3 hari gak le merayap seluruh KL. Hikhik.... Naik mengah mak dengan ayah mengikut kami. Nak buat macam mana redha je la kot sebab itu je yang saya tahu, berjalan dari satu tempat ke satu tempat selain dari naik pengangkutan awam yang popular, LRT hahah.


Saya ni dah lama tinggal kat KL. So rasa-rasa banyak gak lorong yang dah dilawati. Tapi dek kerana dulu (hingga sekarang) tak der kereta so memang tak tahu le tempat-tempat parking diarang. Jadinya sekarang kalau nak ke mana-mana dengan keluarga memang jalan kaki le hahahha. Tak per senaman tak gituew? Hahahh.


Tak-tak pernah nak bersenam tetiba kena kerja keras berjalan sana sini memang memenatkan. Tu yang balik semalam tak sempat nak bercerita. Sakit betis woooo hahahah.


Anak bising nak naik bas tapi dek kerana kesilapan saya terlupa Lebuh Ampang kat mana terpaksa le jalan kaki pulak ke LRT untuk ke Masjid India. Pusat lawatan terkenal untuk orang kampung macam saya! Boleh lupa you... Hihihih. Appala. Nak tunggu lagi bukan senang. Lama-lama sekali. Mau hangit kat bas stop tu. Nak pulak lepas tu kami nak gi KLCC lagi le jangan hahah. Hangit kang naya je hahah. Pergi Masjid India pun bukannya beli apa cuma jejalan. Anak-anak dare ni je la sambar sorang satu mainan.


Mak dah mengah semacam dah. Nak buat cam ner umur pun dah nak masuk 70 tahun, kena lak dera dengan saya memang mencungap le jawabnya. Bila ditanya boleh tak, dia kata ok. Kita pun ok le hihihi. Tapi tak per sekurang-kurangnya dia tahu cara anak menantu dia ni kala berhibur. Dalam berseronok ada kepayahannya. Tu pun sib baik tak bawa ke Petaling Street pulak sebab dah tengok teruk sangat dah hihihi.


Pergi KLCC pun bukannya beli apa pun. Tak mampu akak dikkkk. Tapi saya pun bukan suka sangat beli barang ni kecuali untuk Mr Hb dan anak-anak. Tanya gak kat Mr Hb kot nak baju ker sebab dia selalu kerja luar dan jumpa orang sini sana. Tapi katanya tak ndak so jejalan je la. Ayah pun mulanya nak sambar sehelai dua seluar tapi mak tak kasi green light. Batal le hasratnya hahahha. Sabo je la.


Memang pancet le kami 2-3 hari tu. Dah le sebelum tu pun dah dipenuhi aktiviti berjalan sehari suntuk. Dengan hujan lagi. Nasibbbb nasib hahaha. Alhamdulillah anak tak demam. Lega le sikit sebab diarang kena hujan sepanjang kami berjalan tu.


Tahniah buat kakak, Tijawati Abu Bakar sebab dah dapat Ijazahnya. Fuhh dah anak 3 pun sempat belajar lagi. Saya ni agak-agak ada ke peluang ikut jejak langkah ni hahah. Otak saya bukan jenis membaca punya orang. Payah le sikit bila ada Dyslexia ni. Tu pun dah tua baru tahu ada. Kot tak sampai mati le dok pikir apa masalah yang teruk sangat masa belajar dulu. Ingatkan otak ni tumpul bebeno tapi rupanya masalah yang tak disedari ni yang mengganggu. Saya orang kampung memang tak tahu langsung hal-hal ni. Sampai le Afif tunjuk tanda-tandanya. Baru sedar. Tu pun masa tengok cita apa tah yang Amir Khan berlakon jadi cikgu yang bantu budak Dyslexia yang dikatakan bodoh tu. Insyaallah lepas ni tahu le camner nak handle Afif untuk masa depan dia.


Lepas tengok cita tu terus cari kat internet berkenaan Dyslexia ni dan cara nak handle kekurangan yang tak menonjol ni. Insyaallah...




Ok lah... Nak stop dulu. Mr Hb dah balik. Nak kena siapkan stok Sos Char Kueyteow 2 Puteri pulak untuk dihantar ke Tesco dan Mydin Hypermarket Subang Jaya esok. Semalam balik terus masak stok. Memang letih tapi tanggung jawab. Kitarang tak suka simpan stok siap lama-lama kat kilang. Suka rasanya kalau sahabat beli yang masih baru. Kalau ada pun takat sekotak standby kot apa-apa masalah timbul macam pekedai tetiba minta ker apa. Tu je.


Nampaknya disebabkan nak kena ke Subang Jaya, saya tak dapat le nak berblog esok. Saya kena ada untuk tunjuk jalan. Dah saya pergi, anak-anak pun kena usung sama le sebab nak tinggal kat sapa lagiu. Heheheh tidur dalam van le lagi. Sib baik diarang faham, Alhamdulillah. Upahnya main kat Mydin nanti hahahah. Insyaallah jumpa lagi lepas kami balik dari menghantar produk. So doakan kami kay...(:

Keletihan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...