Ahad, 5 Mei 2013

Marilah Mari.. Pergi Mengundi, Jangan Lupa Kewajipan Pada Negara


Pru 13 yang dah ditunggu sejak sekian lama dah tiba. Dah mengundi?? Heheh saya sudah. Tunaikan di Sek Keb Bukit Merah. Pusat mengundi saya kat situ. Pergi idak le awal sangat sebab siapkan kerja-kerja kat rumah ni dulu, siapkan anak-anak dan makan Mr Hb baru le bersiap keluor.Tunaikan kewajipan pada keluarga terlebih dahulu. Gitu heheh.


Kat tempat saya tak le ramai sangat. Mungkin sebab dah pendalaman kot heheh. Jadi mudah dan cepat je selesainya. Tup tup dalam 10 minit kot dah siap. Isk macam tak percaya.


DUN dan Parlimen masing-masing bawa janji masing-masing untuk bangunkan kawasan yang jadi rebutan. Tempoh berkempen tu hari banyak gak ar janji-janji yang ditabur. Menziarah sana sini untuk tunjuk yang hajat nak berbakti pada penduduk setempat. Doa saya agar ianya tak berakhir masa tempoh berkempen je. Harap-harap tu berpanjangan le setiap masa yang ada. Janji perlu ditunaikan agar tidak dikatakan munafik nanti. Jangan le setakat ada acara besar-besar je boleh nampak muka.


Malam ni pakat-pakat le kita tunggu dengor sapa yang menang. Harap-harap calon pilihan kita dinobatkan sebagai pemenang. Tak kisah le siapa yang dipilih yer tak. Udah kita pilih harus kita nak si dia tu yang menang.


Ok jom kira detik untuk lihat sapa yang akan tadbir kewasan kita. Macam saya cakap tadi moga-moga yang kita pilih akan jadi pentadbir kat kawasan kita. Tapi tak kira le sapa pun yang menang malam nanti (lepas pengundian dan pengiraan berakhir) saya harap sangatlah tunaikan janji-janji yang diberikan. Yang tak dapat tempat kat kawasan yang dicalonkan pun jangan lah merajuk. Kot lebih afdhal kalau turut sama dengan wakil yang terpilih bangunkan kawasan-kawasan yang kita berhajat nak tadbir. Itu yang lebih baik....


Tahniah buat Yang Berhormat yang terpilih mentadbir kawasan masing-masing dan moga Janji Ditepati. Tahniah sekali lagi... :)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...