Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Rabu, 25 April 2012

Bulan-bulan Yang Penting



Assalamualaikum..


Dalam banyak-banyak bulan dalam satu tahun pastu akan ada satu atau dua bulan yang kita paling tunggu-tunggukan. Selalunya bulan-bulan itu pastinya ada kaitan dengan kelahiran atau tarikh perkahwinan kita. Betul tak.


Pada saya bulan yang paling saya suka adalah bulan April, Mei dan September kerana pada bulan-bulan inilah masa kami sekeluarga menyambut hari kelahiran kami dan bulan September iaitu pada 18 haribulan adalah tarikh saya diijabkabulkan bersama Mr Hb.

My Lovely darling

Yang menariknya walau bulan kelahiran kami berlainan sedikit tapi kami bernaung dibawah zodiak yang sama - Taurus. Saya dilahirkan pada 21 April; anak kedua, Izaz Rashyeeda pula pada 30 April; kakaknya Afif Khadyeeja pada 18 Mei dan Mr Hb pula pada 19 Mei. Jadi kami tergolong dalam kumpulan yang sama. Dan selalunya percaya atau tidak memang harungi nasib yang keadaannya seakan sama.


Dalam keluarga kami selalunya pada masa-masa lain memang jarang sangat-sangat saya membakar atau membeli kek. Tapi jika tibanya bulan-bulan ini seawal bulan lagi otak ni ligat berfikir apakah jenis kek yang akan disediakan. Bagaimanakah hiasannya. Apakah pula juadah lain yang akan ada sama. Selalunya yang agak menyelesakan saya combinekan birthday Izaz dengan Afif tapi bermula tahun ni combinationnya berubah, saya dengan Izaz dan Afif dengan Mr Hb. Jimat sikit belanja dan tak le banyak sangat buat keknya. Nanti kalau banyak sangat terlebih gebu pulak badan ni.


Dengan anak-anak yang telah pandai meminta apa yang berkenan dihati mereka keadaan akan bertambah pening. Memang mereka dah nyatakan secara spesific apa yang diarang mahukan tapi kadangkala apa yang mereka mahukan tak termampu kita sediakan itu yang buatkan bertambah-tambah pening memikirkannya.

Kek permintaan Izaz - Strawberry Angry Bird
Kek Princess idaman Afif. Mampukah ibu????

Tahun ini si Izaz mahukan kek strawberry. Memang mudah tapi mana nak cari buah strawberry yang manis kecuali kalau ke Cameron Highlands. Yang ada dijual dipasaraya selalunya masam dan dia memang tak gemarkannya. Jadi kalau beli pun karang buang pula. Decorationnya pula bentuk Angry Bird. Isk macam mana ler tu ibu nak buat. Kalau eli RM90.00 sebiji ni.


Afif pula mahukan kek coklat yang ada princess. Ini pun satu hal nak pujuk Mr Hb belikan patung princessnya sebab Afif ni bukannya main dengan anak patung ni. Nak buat tu rasa yakin le sikit lepas tengok step by step yang kawan-kawan di fb ajarkan. Tapi... Aduhai tersepit ibu dalam situasi yang begini. Memang letih sangat.


Kehendak anak-anak.....Insyaallah ibu akan usahakan. Nanti ibu bincang dengan ayah kay. Insyaallah.


Apa pun ibu dah raikan dulu  birthday ibu heheh.....Anak-anak tunggu turn diarang kemudian-kemudian.

Suasana malam di Puncak Mutiara Cafe

Terima kasih Mr Hb kerana belanja di Puncak Mutiara Cafe, Kampung Pelet, Pulau Pinang. Memang best sangat. Puas hati la dapat makan Set Nasi Puncak Mutiara dan Air Kelapa Muda bersama Susu Kambing. Mr Hb makan chicken Maryland yang memang terbaik bersama 1 jag air kosong. Anak-anak pula dijamu Chicken Boxing, Banana Split dan Jus Orange (jus orange ni didatangkan bersama set nasi tadi) yang memang kaww rasanya. Puas sunggah makan malam ni. Perut pun rasa ketat dan sengkak. Kang dalam keta kena buka sikit tali pinggang heheh (opppsss ;p)

Ayam Maryland idaman Mr Hb. ABC tu memang cukup untuk 1 famili 4 orang. Kali ni tak order sebab dah try last visit

Air Kelapa Muda Puncak Mutiara bersama Susu Kambing. Mulanya risau gak tapi bila dah try pueh hati den.

Ayam boxing. Nasib baik anak-anak tak berboxing sesama diarang makan ni sebab dapat sorang 2 ketul. Ok tu..

Banana Split. Ni kalau order payung tu kena minta xtra 1 lagi. Kang berebut anak dare 2 orang ni

Set Nasi Puncak Mutiara - Nasi Beriani, Kari Kambing, Kari Ayam, Dalca, Air Asam Pekat Tomato, Telur Rebus dan Secawan Jus Orange. RM19.90 je satu set tapi memang pueh beno. Kongsi dengan Mr Hb sebab tak larat nak habiskan


Terima kasih juga buat teman-teman yang ucapkan selamat dan yang mendoakan saya. Terima kasih. Terharu rasanya hati ini....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...