Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ahad, 25 November 2012

Durian Crepe Punya Angkara


Alahai... Dalam beberapa bulan ni Durian Crepe memang membuat angkara. Sana sini berbicara tentang Queen of the Year nih. Siap ada yang gaduh-gaduh dan terasa hati kerananya. Tapi banyak gak yang puas hati sebab berjaya merasa keenakan Durian Crepe nih dan yang dapat tambah rezeki melaluinya.

Pandai kan sis Siti Hafizah buat... Mana le tak terlior

Saya mulanya setakat tengok gitu je Durian Crepe nih. Kalau tak salah dalam bulan 9 kot. Duduk kampung ni memang le lambat sikit terkena dengan fenomena si Durian Crepe yang melanda negara.


Tapi masuk bulan 10... Hisss makin hebat orang perkatakan tentang Durian Crepe nih. Sana sini tayang gambar Durian Crepe hasilan diarang. Dan.... Sana sini pakat-pakat minta jasa baik pada yang pernah mencubanya untuk dapatkan resepi. Hihihii saya antara orang-orang itu hahah.


Yer la nak belajar tak mampu, tambah-tambah bila ada yang cerita nak masuk kelas kena ada 3-4 angka. Huisss.... Pada macam tu baik akak simpan modal untuk beli mesin sealer baru hahha. Mesin sealer saya yang kecik tu je tapi besar jasanya. Tapi dah masuk Tesco ngan Mydin ni harap sangat dapat mesin sealer yang siap dengan date. Idak le kena tampal date macam sekarang..


Hihihihi dah masuk cerita lain pulak. Amboi pantang sembang, banyak je topik yang dikait-kaitkan. Makin rancak sembang kang kerja tak siap baru tahu.


Ada yang cerita kulit Crepe tu guna satu tepung. Ada pulak yang kata guna 5 jenis tepung dan ada gak yang cakap 10 jenis tepung lagi sedap. Tapi resepinya... Tak dapat juga lagi. Hihihi tak per Insyaallah kot ada rezeki ada lah betul tak???


Alhamdulillah sejak akhir bulan 10 dah ramai yang sudi beri resepi dengan ikhlasnya. Mulanya takat satu jenis tepung je yang saya dapat. Lepas tu sekarang dapat lak yang guna 5 jenis tepung. Syukur Alhamdulillah. Tapi kena rajin test le mana yang sedap untuk dicuba baru boleh konfirmkan kat sini yer dak hihi.


Dalam 3 minggu ni keinginan nak cuba Durian Crepe ni makin membuak-buak dalam diri. Sebabnya ramai yang memuji keenakan si Durian Crepe. Yang rajin dan creatif siap buat versi lain lagi, Blueberry Crepe, Mango Crepe dan lelain. Isk... Makin menjejeh air lior teman hahahha.

D'Dapur Surian ni creatifkan???? Tu yang tambah keinginan nak cuba

Bila ke pasaraya terus pergi ke bahagian Cold untuk cari Whipped Cream. Dalam resepi kena guna Non Diary Whipped Cream. Tapi tu ler dek kerana tak pernah bermain dengan apa-apa jenis Whipped Cream atau yang seangkatan dengannya tangan ni dah tersalah capai. 2 kali pergi dua-dua kali salah capai. Yang dicapai Whipped Cream biasa. Yang diperluakan Non-Diary Whipped Cream atau Fresh Cream. Hokaloh... Ni ada dua dalam peti sejuk ni nak buat apa pulak???? Pening tul la.

Kena make sure nan-diary, so tengok kotak Gold Label bukan Anchor tu



Bila balik belek balik resepi baru tahu susah nak dapat kat pasaraya, kena cari kat kedai buat kek. Aloya... Apsal le tak sabo sangat dulu. Kan dah rugi. Allah kot ada rezeki kena gak grap satu untuk cuba buat. Nak beli bukan senang nak dapat. Kampung, sapa le nak berjualan kuih-kuih canggih camnih. Takat crepe biasa cicah kari tu adalah hihih.


Tapi terpikir gak, nanti kalau nak buat boleh ke? Dah le tak biasa putar fresh cream kang salah putar naya. Katanya kalau terlebih putar leh jadi cair balik. Pastu tak leh pakai dah. Huh camner ek??? Dah le kalau beli kang putar guna tangan je. Mesin mana le nak ada kat umah ni... Risau tul. Tapi keinginan ni dah makin kuat terasa nak cuba. Pening-pening. Pakai blender boleh ker???? Isk isk isk.... Dilema.. Dilema...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...