Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Isnin, 1 Oktober 2012

8th Anniversary... Ya Allah terlupa sudah!


Pagi ni saya sambung tugas yang tertangguh semalam, menyiapkan label Sos Char Kueyteow 2 Puteri. Produk kali ni produce untuk dihantar ke Mydin Hypermarket Meru, Ipoh selain kedai-kedai yang biasa kitarang hantar produk. Letih gak le tapi itu dah jadi rutin. Kalau tak Sos Char Kueyteow 2 Puteri, Cili Boh Asli 2 Puteri lak. Kadang-kadang kena produce kedua-dua sekali. Lagi le.


Mulai hari ni bahagian production kitarang makin kena kerja keras le sebab kena standby kedua-dua produk untuk dihantar ke Pasaraya Tesco. Bila-bila masa je bermula bulan Oktober nih tempahan pertama akan diterima. Jantung nih dup dap dup dap berdegup kencang jangan ceritalah. Tu hari ada gak try risik tapi kata pegawai Tesco tu, between 4th to 17th ni akan masuk order. Insyaallah 18th ni akan ada di store. Ha...


Sambil-sambil leka lekatkan label tu saya bukak le Sinar FM. Topik pagi pasal simpanan. Yang diarang jemput adalah Puan Hajah Rohani Datuk Haji Mohd Shahir dari Hijrah Wealth Management Sdn Bhd. ni kira cam Suze Orman, Personal Financial Expert dari Amerika tu.. Lama dah tak jumpa Hajah Rohani ni. Dulu masa kerja Affin Bank selalu gak le kitarang jemput untuk dengar ceramah dari beliau. Bukan setakat bab kewangan malah bab keagamaan juga.


Lepas habis jam 10 pagi turn Abby Fana lak ke udara. Beliau ada ingatkan bahawa 1 Oktober nih hari warga tua/warga emas peringkat kebangsaan. Dalam kesibukan hari memang tak akan ingat hari-hari peringatan macam ni. Tapi tu le untuk warga tua memang seharusnya setiap hari kita ingati dan hargai jasa yang telah diarang tabur tak kira masa. Sebut penghargaan, memang penghargaan tak terkira buat kedua datuk nenek yang telah besarkan saya dengan penuh kasih. Kalau tak diarang yang jaga tak tahu le apa jadi pada saya heheh. Juga pada mak ayah yang banyak bantu kitarang dari dulu sampai sekarang. Hari ni pulak Mr Hb kata mak turut datang bantu kat kilang. Pekkan Cili Boh Asli 2 Puteri. Ayah pulak bertindak sebagai driver mak dengan mak cik. Mulanya dia nak cuba gak tolong tapi takat 4 pek je sebab jemu heheh. Dia mana le tahan kena duduk je. Kalau ke sawah memang A++ lagi sebab tu sawah dia cantik dan lumayan heheh. Isk terharu sangat dengan diarang ni. Dah puas larang tapi datang gak. Tak tergamak nak suruh dia kerja untuk kami. Tapi mak memang cekap buat kerja. Bersih dan cepat. Tu camno hehhe.


Dalam kak Abby Fana mengomel kat dalam radio tu dia ada gak le wish happy birthday untuk yang sambut birthday hari ini. Juga kat pasangan yang sambut anniversary dengan ucapan happy anniversary. Dalam pala otak saya mula berangan nak sambut anniversary kat mana-mana dengan Mr Hb. Tapi tah camno teringat yang kak Abby cakap tadi 1 Oktober adalah hari warga tua. Saya bernikah bulan September.... 18 haribulan. Isk camno leh lupa nih?????? Lama dah tu. Aduh. Nak salahkan Mr Hb pun tak leh sebab saya pun terlupa sama. So memang tak der wish wish le kitarang tahun ni. Bizi punya pasal sampai lupa tarikh penting kitarang. Huhuh.


Masa Mr Hb balik makan saya ada cakapkan yang bulan September dah berlalu. Kita lupa something. Terus dia senyum... Cit sesaja buat lupa ke atau lupa betul-betul? Puas tanya tapi dia buat der je. Geram betul...

Tu ada bubbles tu bukan air tak halal yer... Air berkarbonat tu.... heheh

Diam tak diam dah 8 tahun lebih kitarang dah bersatu sebagai suami isteri. Banyak gak le perkara yang berlaku sepanjang 8 tahun ni. Tapi saya amat bersyukur diketemukan dengan dia. Alhamdulillah. Walau perkenalan kitarang dulu singkat sesangat almaklumlah dikenalkan oleh pak cik, tapi adjustment antara kitarang cepat. Memang le ada gak sekali dua tergigit lidah tapi syukur bila matlamat kitarang sama semua tu dapat diatasi dengan segera. Dia pun tak lokek dengan bantuan tanpa perlu diminta itu yang buat saya mudah selesa dengan Mr Hb. Masa saya dalam pantang Izaz dulu pun dia yang jaga segala keperluan saya sebelum keluar bekerja. Siapkan tungku, air mandi, makan pakai saya.. Nasib baik kerja sendiri so tak le susah sangat. Tapi kalau jenis tak sudi, orang tak kerja pun takkan buatkan.


Sekarang ni kami bersama-sama cuba bangunkan syarikat kami ni. Dia yang bertungkus lumus bekerja untuk menaikkan syarikat kami ni. Pergi sana sini, dengar segala macam kata-kata orang, memasak dan macam-macam lah. Kalau tak der dia tah le ke mana kami nih. Nak realisasikan kemasukkan produk ke Pasaraya Tesco dan Pasaraya Mydin ni pun atas jasa dia gak yang sanggup berjumpa dengan pegawai-pegawai kat sana. Nak pastikan tak der masalah dia sanggup jadi 'gelandangan' sekejap sementara tunggu masa appointment. Risau gak tapi nak buat macam mana nak success kena survive la.


Moga Allah panjangan usianya untuk menjaga kami sekeluarga. Dan moga Allah beri kesihatan yang terbaik untuk dia supaya dia gembira. Izinkan aku Ya Allah dapat menyenangi hatinya dan moga anak-anak akan membanggakannya. Peliharalah keluarga kecil kami ini dengan limpah kasih sayangMu dan kurniakanlah kekuatan iman dalam diri kami. Panjangkan kasih sayang antara kami sekeluarga sehingga ke penghujung nyawa. Aaamiin...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...